zondag 30 januari 2011

Dior collectie spring 2011

't is weer de tijd van het jaar voor de modehuizen om hun collecties te presenteren, ik volg dat niet echt, 't is eerder een halvelingse passage op het internet langs de ontwerpers en ik moet zeggen, John Galliano weet als enige wat een meisje wil, met deze collectie laat hij menig meisje dromen en geloven in sprookjes... Nu, erg comfortabel om te dragen zijn de jurken denk ik niet, (dat kan je hier zien) en ze wegbergen is een nog meer onmogelijke opdracht, ik zou niet één jurk in mijn kast krijgen (of ik zou het vriendje zijn kapstokken moeten verbannen), ik vraag me af hoe het er uitziet in die modehuizen, de opstapelplaatsen voor deze jurken moeten gigantisch zijn, en de prijs is waarschijnlijk nog gigantischer...
De hoeveelheid stof dat in zo een jurkje kruipt, het aantal naaiuren, pfioew, ik mag er niet aan denken, ik die nauwelijks een rokske kan stikken :)

Ach ja, leuk wegdroom materiaal en inspiratiemateriaal voor juwelen en dergelijke, droom even mee:

Deze lijkt op Belle (van the beauty and the beast)


Naar het einde van de show toe worden de jurken steeds groter, deze is geloof ik de laatste die op de catwalk voorbij komt:


Kokerjurk met een,    staart.


En mijn absolute favoriet, de enige jurk waarvoor ik nogal snel die overbodige kapstokken uit de kast zou zwieren om een assepoesterke te doen:


MMM, keep on dreaming :)

2 opmerkingen:

  1. een van de redenen dat ik theaterkostuumontwerpen ga doen, is om dit soort jurken te maken... mijn toekomstig huis zal toch in functie van gekocht moeten wqorden... =)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Noëmi, als je een 'paspop' nodig hebt... ;)

    BeantwoordenVerwijderen