dinsdag 25 januari 2011

Spicecake

Gastblogger: Bafentse


Deze madam is een krak in lekker eten maken en er mooie foto's van nemen. Spijtig genoeg heeft ze zelf (nog) geen blog... (maar als we haar met zen allen bejubelen en heel hard zagen begint ze er misschien één ;) )
Voorlopig deel ik haar creaties met u.
Take it away Bafke:


Spicecake







Men begeeft zich naar een  Aveve winkel en daar koopt men een pakje kruidencake mix :)  (Het recept staat op de verpakking)

Het pakje bevat 400 g , maar het recept wordt voor 200 g opgegeven.  Voor de cake op mijn foto heb ik bij de 200 g mix een halve theelepel bakpoeder en ongeveer 50 g  zelfrijzende bloem bijgedaan, want ik vond dat de 1ste cake die ik zoals aangegeven had gemaakt, naar m'n goesting niet hoog rees. Het probleem is ook simpel op te lossen door gewoon een kleinere cakevorm te gebruiken, maar ik had geen zin meer om naar de winkel te gaan :)

Ingrediënten:
200 gr. mix  kruidencake mix
60 gr. boter
1 ei
30 ml water

Bereidingswijze:
Roer de boter mals, meng er het ei en het water door.
Voeg de mix toe.
Klop gedurende 5 min. tot een homogeen beslag.
Vet de bakvorm in en vul met het beslag.
Bak de cake 35 minuten op 170 °C

Voila! Hieronder nog enkele jummie foto's




 Ze zou het niet slecht doen he, als blogger ;)

Voor diegene onder jullie die spAcecake lazen i.p.v. spIcecake, een kleine huis en tuin anekdote:

Als het ouderlijk huis leeg is omwille van vakantienemende ouders, dan komt de opa altijd de brievenbus leegmaken, de plantjes watergeven en dergelijke. Toen er zich een stroompanne voordeed vond opa het jammer van al de voedingswaren die in de diepvriezer ontdooid waren, de man offerde zich op door enkele dingen te verorberen, denk dan aan het ijs, de koeken en zo ook was daar een stuk cake...
Later op de avond voelde hij zich wat 'raar' worden, licht in het hoofd, zijn benen leken wel te vliegen. Met de auto rijden voelde heel vreemd aan...
Hij kreeg al rond zijn oren van de vrouw want 'hij had daar bedorven eten gegeten!'

Toen het huis terug bevolkt was leerde we dat mijn papa en zijn vriendin een stuk cake in hun bezit hadden en dit hadden ingevroren voor later gebruik.
Cake die, nuja, spice cake was. Met wat extra 'spice'...    Spacecake dus.

Het verklaarde veel.

7 opmerkingen:

  1. Ha schitterend verhaal, ziet er lekkere cake uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat is het fijn om gastblogger te zijn :)Dikke merci voor het plaatsen van de foto's! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kruidencake-mix bestaat blijkbaar niet meer ...afgevoerd door Aveve?!? Shame on them! Ben teleurgesteld weergekeerd van Aveve. Wou hem vandaag nog eens maken voor Valentijn.Niet dus. Had er nog zoveel succes mee vorig jaar!

    Teleurgestelde Aveve-klant

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Serieus! Och das jammer :( Ik ga zelf nog eens kijken in mijn AVEVE en anders zet ik het in het blogbericht. Hopelijk toch nog een leuke valentijn gehad ;)

      Verwijderen