vrijdag 21 januari 2011

Valentijns collectie

Binnenkort is het weer zover, valentijn komt op bezoek op 14 februari, dat besefte ik pas toen ik in de winkels overal hartjes zag opduiken.
Ik heb me dan ook maar eens beziggehouden met het romantische aspect en heb een collectie juwelen samengesteld die me doen denken aan valentijn, romantiek, liefde... :)

De herkomst van Valentijn ken ik niet, ik denk dat daar ook geen consensus over bestaat,
in mijn herinnering ging het om een man, priester meer bepaald, 'Valentijn' die Christenen met Heidenen in de echt verbond. Vervolgens werd ie dan gevangen genomen en ter dood veroordeelt, ondertussen in de gevangenis werd de man verliefd op een meisje, vlak voor zijn onthoofding vond zij nog een briefje waaruit een bloem viel met daaronder 'van je Valentijn'...
Vandaar de gewoonte een bloemetje en kattebelletje te geven aan je geliefde, of juwelen he mannen ;)

Nuja, valentijn of niet...
Ik ben sowieso wel te vinden voor zilver, roze, parelmoer en een tikkeltje vintage en elegantie.






 Momenteel ligt er ook nog een massa roosjes te bakken in de oven, spijtig dat het alweer avond is en er dus geen daglicht meer is om mooie foto's te nemen, dat doen we dus morgen wel ;)


1 opmerking: