donderdag 10 februari 2011

Kringloopwinkelstoel

Al een hele tijd zocht ik naar een stoel, iets vrij laag, gezellig, leuke vorm enz. om een gat in ons interieur mee op te vullen. Steeds vond ik alleen maar dure dingen, echt DURE dingen.
Tot die dag dat ik in de kringloopwinkel kwam en daar stond ie, tussen al die andere verwaarloosde stoelen,
een wit laag kuipstoeltje dat nog kon draaien ook.
Maar hoe lelijk zag hij eruit, een afgebleekt rood rugkussen, geen poepkussen. Zwart, vuil, stoffig.
Toch heb ik hem met liefde (en met veel gezaag bij de vriend) en 5 € geadopteerd.





 Spijtig genoeg heb ik geen foto van hoe hij er uitzag net nadat ik hem had. Op bovenstaande foto is hij al gewassen en hebben zijn voeten een pedicure gehad (lees: nieuwe viltstickers om krassen op ons parket te vermijden).
Het lelijk rode rugkussen heb ik snel gedemonteerd en van de oude stof een patroon genomen om met een nieuwe stof (dank u stoffen Pauli) terug mooi te maken.


In deze fase ziet u het rugkussen dat nog afwerking nodig heeft, en het poepkussen!
Het poepkussen is door mezelf gefabriceerd met mousse van een oude zetel (dank u opslaggarage mama).
Ik maakte 2 helften met mousse en met vlieseline streek ik over de naad, om die een beetje onzichtbaar te maken.



Voor in de kuipzetel (kwestie van gezelligheid)  maakte ik een kussen, Tis te zeggen, de sloop (kussen kocht ik 'blanco' in de hema voor 4.95€) met de tutorial van polkadotjes.
De stof is mijn kringloopwinkel aanwinst waar ik ook al een rok van maakte, het paspelrandje is zelfgemaakt van een oude kussensloopstof en een veter.




Resultaat tot hier:


Het moeilijkste was de omtrek voor het poepkussen maken, het resultaat is blauw en vol fronsen, maar dat heeft wel iets :)


De stof was zo stretchy en dat naaien in het rond, beter kon ik er niet van maken :)

En dan nu
Dames en Heren
Appelen en hun Peren
Het resultaat!
*tromgeroffel*





Het rug- en poepkussen zijn misschien niet 100 procent geslaagd... maar wel zelfgemaakt, daarbij hij zit goed, het was voordelig voor de portemonnee en ik ben blij dermee!


5 opmerkingen:

  1. geweldig stoeltje dat echt mooi hebt opgemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het geslaagd! En het kussen is heel mooi, met dat paspelbandje!
    Leuk leuk! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw super mooi gemaakt! En wie kan nu zeggen dat hem een stoel heeft assorti met haar rok? Das pas combineren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind nooit stofjes, knopen, ritsen in de kringloopwinkel.. Enkel op een beurs, volgens mij houden ze dat bij voor op de beurs te staan...

    BeantwoordenVerwijderen