zaterdag 26 februari 2011

Rok nummer twee

Het zijn drukke stage tijden en toch ergens heb ik de moed gevonden om mijn tweede rok af te werken.
Het was geen sinicure, en de voering moet nog even wachten, het is toch een dun zomerstofke.

Deze rok is weer een recyclageproduct, de rok is afkomstig van dit beeldige (kuch) kleedje uit de kringloopwinkel.





  Ik halveerde het ding en liet de onderkant intact, zette er een rits in en zorgde ervoor dat het ding rond mijn poep past door er vouwen in te stikken.



Verder een tailleband met paspeltje ertussen gestikt, iets dat ik nu goed onder de knie heb dankzij alle blogmadammen die hier tutorials over schrijven :)
Het is eigenlijk een voorbeeld van hoe je relatief simpel een unieke rok kunt maken (de onderkant heb ik niet aangeraakt) aan een lage prijs.

Resultaat:
 (op een slechte kapstok)


Hij valt hoog in mijn taille en ik heb een country gevoel als ik hem aanheb :)
 (* Jolene, Jolene, Jolene, Joliehien*) -dat is trouwens mijn naam he ;)-

Tis weer een beetje beter dan nummer één maar het is nog niet perfect,
de perfecte rok wordt hopelijk volgende week gemaakt!



2 opmerkingen:

  1. Ha, machtig zeg, ik heb een soortgelijke soepjurk in de kast liggen... (vond dat zo' n schoon vintage stofke....) Ik ga mij daar ook eens aan wagen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi, Maak eens een foto als je hem aan hebt?

    BeantwoordenVerwijderen