vrijdag 4 maart 2011

Snelle lunch

Op sommige dagen zit ik boordevol inspiratie en goede ideeën heb ik niet veel zin en tijd om lang achter het fornuis te staan, daarom hier de snelste lunch inclusief dessert!

Tomaat-mozarella taartje met rozemarijn.

Nodig: Een rol bladerdeeg, een tweetal tomaten, een half bolletje mozarella en (geeft echt de nodige extra toets!) verse rozemarijn. Eventueel nog wat peper en zout.
Doen: Je oven voorverwarmen op 200 graden.
Een bakvorm of bakvormpjes wat invetten, hierin je bladerdeeg leggen.
Op je bladerdeeg snij je enkele schijfjes tomaten (ik nam lekker rode trostomaten), hierop snij je enkele plakjes mozarella, daar weer bovenop rozemarijn en wat peper en zout. Tis al klaar se!


Een 20 minuutjes in de oven en...



MMM


Sesamzaadkoekjes

Samen met de taartjes zette ik deze in de oven van 200graden.
Nodig: 100 ml water, 100 gram suiker, 100 gram blonde sesamzaadjes.
Doen: Oven voorverwarmen op 200 graden, bakpapier op een ovenplaat leggen.
Je water en suiker laten koken en 5 min laten doorkoken, hier je zaadjes indoen en dit mengsel op je bakplaat uitstorten.
Hier moet je je oven een beetje aanvoelen, als het begint te 'bubbelen' zijn ze bijna goed.
Laten afkoelen tot het hard is en nadien in stukken breken.




Zo, dat was snel he ;) Nu kan ik nog eens goed gaan nadenken over de winnaar van de geef-het-ding-een- naamwedstrijd!

en ondertussen..


Eet ik al die sesamkoekjes OP

2 opmerkingen:

  1. Amai, dat noem jij dan een snelle lunch ;-) Die taartjes zien er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk dat zijn nou receptjes waar je wat aan hebt! Snel, duidelijk, niet teveel poespas maar ow zo lekker....
    Die gaan we onthouden ;-)

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen