maandag 11 april 2011

Snelle lunch deel twee

Voor wie zich het niet kan veroorloven om lang achter het fornuis te staan vanwege veel te druk op het werk/in het huishouden/geen goesting kwam ik dankzij Sofie Dumont weer een zeer snelle lunch tegen. En zo simpel!

't zijn worstenbroodjes

Wat heb je daar nu voor nodig?
(Hiermee maak je er 4)

-Een vel bladerdeeg (in de koeling van uw supermarkt, let er op dat het BLADERdeeg is en geen KRUIMELdeeg, de fotokes op de verpakkingen zijn echt misleidend...)
-Een 300-400 gram gehakt
-Diverse kruiden en specerijen die je naar eigen smaak in het gehakt draait.
- Een oven


Maken
Meng kruiden en specerijen door je gehakt, bij mij was dat: peper, paprikapoeder,basilicumpoeder, sambal oelek, cayennepeper, peterselie en een beetje chapelure (spicy is lekker in een worstenbroodje)
Rol je bladerdeegje open en leg er een pakje gehakt in (in een worst vorm), vouw het pakje dicht en voor extra SHINE bestrijk je het pakje met een beetje eidooier.

Bak af op 220 graden Celsius gedurende een 20 minuten.

Resultaat




Schoon he, en lekker ook.

Als je hierna een dessert wil raad ik je aan om naar een brasserie te trekken en om zoiets te vragen



Dat was in de Blauwe Schuit in Leuven, ik kom er graag (lekker en gezellig binnenterras!)
en er loopt ook dit rond:


Een heel tof beest, (mijn vriend denkt dat hij Bart heet...)
wel verschieten als het eens begint te roepen... :)

1 opmerking: