zaterdag 11 september 2010

Eerste ervaring met fimo

Donderdag nog eens de ronde gedaan langs de Leuvense winkeltjes en ook halt gehouden bij de banier, ik was op zoek naar rubberen vellen om stempels uit te snijden. Die waren op, weeral! 
Maar om niet met lege handen buiten te gaan heb ik eens een pakje fimo gekocht.



Fimo is klei die je kan bakken in de oven, ik heb mooie rode gekocht (nr 24 voor wie het echt wilt weten) en ik heb er rozen mee gemaakt om een ring mee te maken. Enorm gemakkelijk te maken mensen, ook mede dankzij deze tutorial
Ik verschoot ervan hoe plakkerig dat het spul is, misschien heb ik gewoon heel warme handen maar
vingerafdrukken blijven dus onherroepelijk achter en de enige oplossing daarvoor was werken met latex handschoenen. Nu komt die studie verpleegkunde wel vaak van pas, en nu weer, handschoenen, ik zit vlak bij de bron. Uiteindelijk heb ik die latex handschoenen overboord gegooid, niet' handig' gewoon. Daarbij, das de charme van fimo he, de kenmerkende vingerafdrukken en plooitjes erin laten bakken.

Achteraf wou ik ook een blinkend laagje over mijn creaties, bij gebrek aan professionele vernis heb ik dan maar die goedkope transparante brolnagellak van de H&M gebruikt die ik nog liggen had, deed prima zijn werk. Hopelijk haalt niemand het nu in zijn hoofd om met dissolvan richting mijn creaties te komen.

De ring is echt heel mooi geworden en als we MAANDAG EINDELIJK een fototoestel gaan kopen
(dit fototoestel!)
kan ik de foto's hier posten.
Ondertussen heb ik nog een aantal roosjes gebakken en nuja, ik hou jullie op de hoogte!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten